راهنمای اتصال فروشگاه به ترب

"ترب" یکی از بزرگترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران است که به عنوان یک بازار مرکزی، فروشندگان را به مشتریان متعددی متصل می‌کند. اگر شما نیز دارای یک فروشگاه آنلاین هستید و می‌خواهید محصولات خود را در توروب نیز به فروش برسانید، تنها کافیست حساب کاربری خود را در این سیستم ثبت کرده و به آن متصل شوید. در این راهنمای کاربردی سامانه نسل سوم، به شما نحوه ورود به حساب کاربری خود در ترب و لینک کردن فروشگاه شما را توضیح خواهیم داد.

راهنمای اتصال فروشگاه به ترب

راهنمای ورود به حساب کاربری فروشگاه شما در توروب:

ورود به سایت ترب:

اولین قدم، باز کردن وب‌سایت ترب در مرورگر شما است. صفحه اصلی ترب شامل گزینه‌های مختلفی برای جستجوی محصولات و ثبت نام/ورود است.

انتخاب گزینه "ثبت‌نام فروشگاه":

در پایین صفحه، به سمت گوشه چپ توجه کنید و روی گزینه‌ای که با عبارت "ثبت‌نام فروشگاه" نوشته شده، کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه ثبت نام و ورود فروشندگان هدایت می‌کند.

ثبت نام یا ورود به حساب کاربری:

در مرحله بعد یک شماره تماس وارد کرده و بر روی گزینه "دریافت کد" کلیک نماید، و کد پیامک شده را در کادر مربوطه وارد نمایید.

پس از آن در صفحه مربوطه به سوال "چگونه می‌خواهید در ترب فعالیت کنید" پاسخ دهید و از میان گزینه‌های "سایت فروش اینترنتی دارم و بدون سایت" گزینه " سایت فروش اینترنتی دارم" را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی به صفحه تکمیل اطلاعات فروشگاه اینترنتی منتقل می‌شوید.

در انتها گزینه "ثبت فروشگاه" را انتخاب کنید تا پیغام سبز رنگ "اطلاعات فروشگاه شما ثبت شد" برای شما ظاهر شود.

سپس در همان صفحه بر روی گزینه "تاریخچه ثبت نام" کلیک کنید تا به صفحه زیر منتقل شوید.

پس از تکمیل مراحل بالا، ترب سایت شما را بررسی کرده و پس از گذشت "حداکثر 2 روز" نتیجه بررسی اطلاعات فروشگاه از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع رسانی می‌شود. پس باید تا تاریخ مذکور صبر کنید تا اطلاعات شما تایید شود!

بعداز آن، وارد قسمت "تاریخچه ثبت نام" شوید. در این صفحه اگر سایت شما توسط کارشناسان ترب تایید شده بود، پیام سبز رنگ "تایید شده" برای شما نشان داده می‌شود.

پس از تایید سایت توسط ترب، برای اتصال سایت فروشگاهی به ترب و تکمیل اطلاعات مرتبط با فروشگاه، باید 6 مرحله زیر را به نوبت تکمیل نمایید:

در همین صفحه بر روی پیام "تایید شده" کلیک کنید تا وارد پیشخوان شوید.

در صفحه مربوطه سمت راست، به قسمت اطلاعات فروشگاه، بر روی بخش مشخصات فروشگاه کلیک کنید.

در این صفحه باید لوگوی سایتتان را در ابعاد 512*512 با فرمت png آپلود کنید. برای این کار بر روی گزینه "انتخاب لوگوی جدید" کلیک نمایید.

سپس در بخش پیشخوان "مرحله اول شارژ پنل" باید حداقل 100 هزار تومان حسابتان را شارژ نمایید. ( در مبالغ بالاتر نیز می‌توانید حسابتان را شارژ کنید)

برای پرداخت بر روی گزینه سبز رنگ "پرداخت" کلیک نمایید تا وارد صفحه "درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک" شوید تا بتوانید حسابتان را شارژ کنید. پس از پرداخت در قسمت مدیریت مالی، گزینه "صورت حساب"، می‌توانید کد رهگیری پرداخت خود را مشاهده نمایید.

همچنین در قسمت پیشخوان، تیک گزینه "مرحله اول (یعنی شارژ پنل)" سبز رنگ خواهد شد که به معنی تکمیل این مرحله است.

" مرحله دوم لینک نمونه محصولات" باید لینک سه محصول موجود، ناموجود و تخفیف دار را وارد کنید. تا سایت فروشگاهی شما توسط ربات‌های ترب به صورت اتوماتیک به ترب متصل شود.

در تصویر زیر نمونه لینک محصولات وارد شده در این بخش را مشاهده می کنید. پس از وارد کردن لینک‌ها، تیک سبز این مرحله برای شما فعال می‌شود.

"مرحله سوم اطلاعات تکمیلی" زیر را کامل نمایید، تا تیک سبز این مرحله را دریافت کنید:

شرایط ارسال و تحویل کالا: در همان صفحه از منوی سمت راست، بر روی گزینه "اطلاعات فروشگاه" سپس گزینه "شرایط ارسال و تحویل کالا" را انتخاب کنید. در این صفحه اطلاعاتی نظیر طریقه ارسال، هزینه پستی، شماره تماس و... را وارد کرده و در پایین صفحه تیک "صحت اطلاعات" را بزنید و گزینه "ذخیره اطلاعات" را انتخاب کنید.

اطلاعات پشتیبانی کاربر: در همان صفحه از منوی سمت راست، بر روی گزینه "اطلاعات فروشگاه" سپس روی گزینه "اطلاعات پشتیبانی کاربر" کلیک کنید. در این صفحه اطلاعاتی نظیر ساعت پاسخگویی، امکان پیگیری سفارش و... را وارد کرده و در پایین صفحه تیک "صحت اطلاعات" را بزنید و گزینه "ذخیره اطلاعات" را انتخاب نمایید.

ایمیل فروشگاه: در همان صفحه از منوی سمت راست، بر روی گزینه "حساب من" کلیک کنید. در صفحه مقابل یک آدرس ایمیل وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. پس از تایید کد، اطلاعات را ذخیره کنید. سپس به قسمت پیشخوان مراجعه کنید.

پس از تایید بخش‌های بالا، تیک سبز مرحله سوم برای شما فعال می‌شود.

در "مرحله چهارم فعالیت در بخش حضوری" باید مشخص کنید که امکان خرید حضوری از فروشگاه شما وجود دارد یا خیر! در صورت عدم ارائه فروش حضوری گزینه خیر را بزنید.

در "مرحله پنجم دریافت محصولات" توسط ربات‌های ترب به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد. یعنی رباتی برای افزودن محصولات فروشگاه شما ساخته شده و ظرف مدت حداکثر ۷ روز محصولات شما به ترب اضافه خواهد شد. در این مرحله زحمتی از سمت شما نیست و باید تا اضافه شدن محصولات تان صبوری نمایید.

اگر پس از گذشت 10 روز خبری از اضافه شدن محصولاتتان در ترب نبود، می‌توانید به پشتیبانی ترب پیام دهید. در صورتی که محصولات وبسایتتان در ترب اضافه شده باشد، مطابق شکل زیر نشان داده می‌شود.

وبسایت ساز نسل سوم، با ارائه این راهنما به شما کمک می‌کند تا به راحتی سایت خود را به فروشگاه "ترب" وصل کنید.